Перелік музичних курсів сертифікованої Дяко-Реґентської Програми:
- Літургійний спів
- Літургіка
- Вокал
- Сольфеджіо і теорія музики
- Хор, диригування, фортеп’яно
- Історія літургійного співу
Перелік музичних курсів сертифікованої Дяко-Реґентської Програми:
Основне завдання курсу – поглиблене вивчення церковного співу в його жанрових і богослужбових різновидах. Передбачає поєднання лекційних занять з послідовним вивченням повного репертуару української сакральної монодії, виробляє у студентів вміння самостійного опрацювання співного матеріялу та його теоретичного осмислення. Виконання та аналіз літургійних піснеспівів формує цілісне відчуття богослужбового обряду та осмислення значення музичного елементу у донесенні змісту сакральних текстів. Особливістю курсу є використання для практичних занять українських нотолінійних ірмологіонів.
Курс передбачає також вміння на практиці розрізняти мистецьку еволюцію церковного співу, що забезпечує ґрунтовне і цілісне засвоєння богослужбового репертуару нашої церкви.
Курс має на меті вивчення основних елементів і понять християнської літургійної традиції з наголосом на її візантійсько-слов’янську традицію. Розкриваються основні богословські та історико-культурні засади, на яких сформувалася християнське богослуження. Вивчаються особливості системи уставу богослужінь добового, тижневого та річного циклів, які розглядаються в контексті богословської тематики, текстових та літургійних паралелей, правил і звичаїв Типікона. Основний наголос зроблено на вияснення причин виникнення літургійних традицій і форм, які по сьогодні присутні в живому літургійному досвіді Церкви. Курс має також катехитичний і просвітницький характер, що передбачає пояснення змісту літургійних обрядів Церкви і розкриття їхнього духовного значення для сучасної церковної спільноти. Присутній також і практичний елемент. Лекційні матеріали побудований таким чином, щоб слухачі могли його застосувати у своїй співочій пактиці. Багато уваги присвячено також поясненню молитовних літургійних текстів.
Основною метою курсу є виховання голосу церковного співака та опанування основними видами вокальної техніки, що скеровується у русло літургійного співу. Курс передбачає індивідуальну форму занять, під час яких студенти виробляють правильне дихання, чистоту інтонування, навчаються різних технік звуковидобування. У вихованні голосу враховується основне його призначення – спів у церкві, тож програма передбачає оволодіння артикуляцією мовленевого і співного текстів, особливостями дяківського співу. Основний репертуар для практичних занять базується на літургійних піснеспівах різного часу.
У світовій музичній скарбниці значне місце займають хорові твори, які були чи не найбільш розповсюдженими в Україні. Хоровий спів є й до сьогодні невід’ємною частиною національної культури, тож виховання співаків, що майстерно володіють хоровим співом забезпечує розвиток цієї традиції. Основною метою курсу є також виховання хорових співаків, що в процесі засвоєння професійних навиків і розвитку вокально-технічної майстерності якісно виконують високохудожній музичний репертуар.
Курс передбачає також опанування технікою виконавської праці з хором, вміння працювати з партитурою – методологією музичного і текстологічного аналізу. Практичні заняття передбачають вироблення навиків організованого й цілеспрямованого проведення ансамблевих репетицій і праці з окремими хоровими голосами, а також вибору репертуару у відповідності до літургійних потреб. У програмі передбачене опанування репертуаром основних церковних служб та окремими зразками різних історичних стилів і різних композиторів: партесні твори, спадщина Березовського, Бортнянського, Веделя, Рачинського, галицька церковна музика XIX – першої половини XX ст., києво-лаврський репертуар, церковна музика російських композиторів перелому XIX-XX ст., церковна музика новітніх композиторів.
Необхідним елементом у диригентурі є оволодіння грою на музичному інструменті – фортеп’яно – задля вироблення вміння виконати хорову партитуру. Це потрібно і для якіснішого засвоєння сольфеджіо і теорії музики, літургійного співу та вокалу.
Програма курсу передбачає поетапне опанування різними видами техніки виконання, прийомами звуковидобування, агогікою, що сукупно виховує осмислене сприйняття музичного твору, в тому й церковного. В курсі також навчатимуть самостійно робити переклади на фортеп’яно церковної музики задля її поглибленого розуміння.
У світовій музичній скарбниці значне місце займають хорові твори, які були чи не найбільш розповсюдженими в Україні. Хоровий спів є й до сьогодні невід‘ємною частиною національної культури, тож виховання співаків, що майстерно володіють хоровим співом забезпечує розвиток цієї традиції. Основною метою курсу є також виховання хорових співаків, що в процесі засвоєння професійних навиків і розвитку вокально-технічної майстерності якісно виконують високохудожній музичний репертуар.
Метою і завданням предмету є розкриття етапів розвитку історії музичного мистецтва, тісно пов’язаного з літургійною практикою Східної Церкви. Курс знайомить із процесами розвитку церковного співу від первісних християн до сучасної авторської творчості. Спеціяльно наголошується на літургійних і богословських аспектах функціонування цієї музики в Українській Церкві. Курс формує цілісний світогляд розуміння практичного богословсько-літургійного матеріялу, що пов’язано з храмовим літургійним дійством. Врахування у навчальній програмі різних періодів розвитку літургійного співу, а особливо різних конфесійних традицій, дозволяє створити у студента об’єктивне бачення етапів розвитку сакрального музичного мистецтва. Це формує глибше розуміння предмету та добру орієнтацію у матеріялі.