1–2 жовтня 2015 р. у Львові проходила ІХ Міжнародна наукова конференція «Візантійсько-слов’янська гимнографія та церковна монодія», організована кафедрою музичної медієвістики та україністики ЛНМА ім. М. Лисенка та інститутом літургійних наук УКУ. Впродовж двох днів науковці перебували в широкому спектрі богословсько-літургійної, філологічної та музикологічної проблематики. Відповідно організовувались і тематичні блоки – «Літургіка та гимнографія» і «Церковна монодія, партесний спів, духовна пісня». На конференції виступили доповідачі з Литви, Польщі, Росії, Фінляндії та України. Початок конференції благословив митрополит Ігор Возьняк.
Впродовж першого дня (1 жовтня) виступали о. Василь Рудейко (Львів). Піснетворчі елементи катедрального походження у синайському часослові IX ст. SIN. 863, о. Марек Бляза (Варшава). Питання введення контроверсійних додатків до епіклези в Анафорах св. Йоана Золотоустого та св. Василія Великого, Петро Сабат (Львів). Історія виникнення та формування чинів благословення і освячення ікон в українських церквах Київської традиції, Максим Тимо (Львів). «Подобні» у візантійській і слов’янській гласовій системі та їхнє місце у сучасній літургійній практиці, Ендрю Квінлан (Львів). Тріодь Климента Sofia BAN 38 та її грецький текст, Iрина Герасимова (Санкт-Петербург). «Скитські» Херувимські в рукописах останньої третини XVII–XVIII ст, Сергій Темчінас (Вільнюс) Песнопения Климента Охридского св. Аполлинарию Равеннскому в текстологической истории древнерусского канона Перенесению мощей святителя Николая Мирликийского, Марія Такала (Йоенсуу, Фінляндія). Нова гимнографія в контексті конфесіоналізації Унійної Церкви в XVII–XVIII ст. Заключна доповідь Юрія Ясіновського (Львів). Супрасльський ірмолой Богдана Онисимовича – спроба нової інтерпретації пам’ятки завершила перший плідний день конференції і підготувала проблематику наступного дня. Тематика блоку «Церковна монодія, партесний спів і духовна пісня» охопила широке коло питань з історії української літургійної музики від Київської Русі до нашого часу.
Проблематики сакральної монодії торкалися доповіді Тетяни Каплун (Одеса) Ідеальні жіночі образи в руській півчій традиції, Марії Качмар (Львів) Стихира на Різдво Христове Днесь Христос во Вифлеємі (деякі музично-аналітичні спостереження), Богдана Жулковського (Київ) Проіміони седмичних акафістів в українській сакральній монодії XVI– XІХ ст., Христини Денчик (Одеса) Еволюція півчого репертуару служби Преображення, Івана Міщенка (Львів) Великі групи знаків (θέσεις) та їх місце у калофонічній стихирі Преображення Προτυπῶν τὴν Ἀνάστασιν, Катерини Загнітко (Львів) Трансформація невменних записів григоріаніки в лінійну нотаційну систему (на матеріалах львівських фондів), Наталі Сиротинської (Львів) Вплив риторики на форму піснеспівів української сакральної монодії. Тематика досліджень української багатоголосої музики поєднала доповіді Ольги Шуміліної (Львів) Пам’ятки партесної музики Перемищини, Оксани Шкурган (Варшава) До питання атрибуції українських духовних пісень о. Тимотея Щуровського, Марти Кароль (Київ) Українські жартівливі канти як художній прояв феномену бурлескного світобачення, Богдана Дем’яненка (Київ) Проблема анонімності в партесній музиці і застосування статистичного методу для виявлення додаткової інформації про твір, Мирослави Новакович (Львів) Церковна творчість Д. Січинського у контексті формування національного стилю української музики (до 150-ліття від дня народження композитора). Важливою акцією конференції стала презентація нових видань: Christian Hannick (ed). Das Taktikon des Nikon vom Schwarzen Berge: Griechis Text und kirchenslavische Übersetzung des 14. Jahrhunderts Freiburg I. Br.: Weiher 2014. 1276 S. о. Василь Рудейко. Христос посеред нас: Впровадження у літургійне богослов’я Церков візантійської традиції / Філософсько-богословський факультет УКУ. Львів: В-во УКУ 2015. 284 с. Юрій Ясіновський. Десять ірмологіонів краєзнавчої бібліотеки Анатолія Недільського. Львів: В-во Львівської політехніки 2014. 180 с.; Українська церковна монодія в музично-аналітичному дискурсі. Львів: В-во Львівської політехніки 2014. 84 с.; Ірмоси канонів на Різдво Богородиці та Воздвиження / ред. Крістіян Ганнік, Марія Качмар [=Антологія візантійсько-слов’янської та української сакральної монодії, вип. 11]. Львів: Вид-во УКУ 2015. 20 с. Наталя Сиротинська. Перло многоцѣнноє: Музично-поетичний світ богородичної гимнографії/ / Український католицький університет, Інститут літургійних наук; ЛНМА, кафедра музичної медієвістики та україністики. Львів: Видавець Тарас Тетюк 2014. 336 с. Степан Максимюк. Бібліографія українських звукозаписів 1903–1995 / Інститут літургійних наук УКУ, Кафедра музичної медієвістики та україністики ЛНМА ім . М. Лисенка. Львів: Вид. Тарас Тетюк 2014. 116 с. Καλοφωνία: Науковий збірник з історії церковної монодії та гимнографії, ч. 7 / ред. Кр. Ганнік, Н. Сиротинська, Ю. Ясіновський. Львів 2014. 374 с.